Thursday, March 24, 2011

can i ? or ....


alhamdulillah . syukur ya Allah kerana memberikn y terbaik buat aku .
saat aku mendpt result , aku menangis gila . biaselahh :) aku tak expect dpt result y cukop memuaskn bg aku . akhirnye terbalas juga segala usaha aku selama nii .aku nak terimakaseh kat sume dak taayah y byk tolong aku ! kat cekgu2 ya awesome semanye . aku syg korg ! bg budak2 ya ta dpt 12a mcm aku , kite bole sebenarnye . kite ta semestinye hanye perlu berada di atas . life upside down . so , kite sbnrnye HEBAT kerana mempunyai result ya gempak2 . chaiyok ! kite bu
lehh lg na menkluk duniaa ! haha . sesungguhnya Allah itu Maha adil . untok mak abah , i did it ! this is for you ! and i love you !

so....maybe org x jangke aku bole dpt result cni , coz ak bukanlah org y top kat sekolah . tak penah pun ==' hmm . . aku bersyukur sgt coz bole nek pentas for the first time in taayah ! eh eh nek
pentas ke ? aku pon tatw lah . haha . sme mcm zmn skola rendah derr . upsr result baruu nek pentas . sblm2 nye ta penahh ! haiyaa .

ini sedikitsebanyak yerr menggugat decision aku nak jd ape bile besauu . sbb ak tidak confident dan tatw pe ya aku nak sbnornye . aku rase cm aku ta boleyh . but , i know that i dont like to take course on engineering . tolak satu . lecturer ? ta reti na ajar org lahh . adek sendiri pon ta reti na ajar apetah ag org len . haisyy :( reject ! lagi2 ? architecture ? haa . ta kreatif . seriously ok . hmm apa lagi ? tak tahuu lah . semuanye aku ta nak mcm mne atenye .

bpk aku mmg na gilegile aku amek medic . aku bukan na kate ta minat , dye mcm xde perasaan y mndlm dkt medic lg . sikitsikit tu ade laa hehe . tp da isi dah upu nan mara . sume perubatan . mak aku kata , " alin ! betol ke alin suke nih ? bole ke ? kalo time spm dulu alin struggle , medic lagii lahh duatiga kali gande !" . wahh ! debar2 jantong aku dengar . aku rase time spm tuh aku habis struggle gila babi punyaa sampai na mampos . huuhuu . bile ckp kat sedare na amek medic , sume kate , ' boleh ke ? ' , ' mencabarr tuh !' . fuhhh . menggerunkan . bile bapak aku pulak kate ' kalo you x bole skor medic , you boleh turon sket amek dentistry y you minat tuh ' . wahh ! lega hati i . mmg minat dntistry pun . tak tahu kenapa ? or pharmacy ? ta nakk lah pharmacy ! abg dah jdk ! xkn nk ikot jugakk an . ? tp ape salahnye :)

mungkin bapa aku percaya kat aku boleh buat n dye usaha gila2 bg ak dpt ovc . boleh ke ? org kate ovc punya medic senang . betulkah ? HAHA . mintak2 laa betul . kalo cetu aku ta nak lahh belaja kt mlysia . mesir pon aku sanggup terbang meyhh . tp Allah y m
enentukannye . jadi aku hanya mampu berdoa . doakan laa utk aku skali bg aku ade confident na pegi ke dunia y lebeyh terover mencabar nih .

aku text m
ereka2 ini . bertanya2 adkh mereka mengambil haluan sptku ?

najwa : tidak minat . mahu lecturer
suhaili : ak
drop medic .
jue : ( mas
ih menanti )
timah : _________
fatin : __________
laila : aku
amek medic

jwpn suhaili itu sedikit sebanyak menggoncang jantungku . sebab dye mula2 nk amek dentistry cm aku . cittt
laila , kau mmg power . aku ta rase kau dlm situasi aku . eih2 timah , kau isi lah sendiri ! HAHA . fatin ? dri dulu x balas mcj aku .


aku berase seperti didlm pantai di teluk batik , lemas ! padahal aku reti berenang . adeih . ape punye situasi ini ?


jadikk ... beginilah keadaanye . wey wey semua org ! tolong aku ! aku gabraa bkn kepalang ag ne !! betol kah ape aku pilih ih ? layak ke aku ne ? mampukah aku ?

( Hanya tuhan yang tahu . aku tidak tahu menahu ! )


* maaf , entry ini panjang lebar . komen la ! terimakaseh :)