Monday, March 21, 2011

journey to the center of the earth episod satu -__-

bang , pinjam gamba :P mekaceh .



hmm .. perjalann ini sebenrnye dirancng oleh aku :) sje na menggedix2 . Actually , mule dr bpk rafqah meninggl , ak dan aliaa syahirah ( due2 org ipoh ) , bjet2 na pi melawat dye . best friend lahh katekn . plannye besok nye na pegi . tp disebbkn bbrape maslh teknikal , kami ta dpt na pegi .

aliaa : cne neyh nak pegi ? naek bas ?
alin : susa la beb . da le kite due org je . lenkali lahh kite pi ramei2 .
aliaa : ( gelak ) *aku pon tatw knape . ?
alin : kenapa kau gelak ? betul hape . ta semestinyee kite kene lwt time
wktu
emergency je . bile2 pon boleyh .

aliaa : baiklah :)

sume kat facebook kecoh2 , meh laa dtg manjung . lawat member kome bg sokongan . aku pon jwb ye lahh . insyaallah kami dtg .





____________________________________________________________________
beberape mggu kemudian , cuti sekolah pun tibaa .


MONDAY

tibe2 iqa mesej . ( salah sorg best buddy jugakk ihh :P )

iqa : beb , mehla dtg manjung ! ak tgh cuti ihh . ( dye cekgu )

sng ahh nak kuar . nnt da abeh cuti ta leyy dahh .
alin : erhhh , tengoklaa mcm mne .


TUESDAY


dekat duatiga kali dye nih msg soh dtg manjung . ase cm ta smpi ati plak kalo ta pi .___. haiya


aku pung pikiaq duatiga kali eyh . nak pii . aku pun plan + berangan skalisekala . HAHA
ini mmg keje aku dr duluu . tukang plan .



WEDNESDAY

memandangkan LAILA , ( bestwen ih ) ade keta , so ak try2 laa pujok dye bwk kete pi manjong .
dye punn ok sje bab2 jln2 ih . ak pon mulelah ajak geng ipoh , sikit je pon . ~ aliaa , malin , saadah , suhaili . hehe . muat la satu keta . * kami nih semua menganggur . sbb tu bole on je gi ane2 :)

pung pam pung pam pung pam . . . .berita burok mai .
abah ta kasik nek keta derr . BAHAYA ktenye . ye lahh sume baru P . mne idaknye . berangn na pi joh2 . pdn muka . aku pung sedihh na mmpus ! mule la emotional ta tentu pasal . cne neyh ?
plan na pi esok ! frust menonggeng ak . jd ke tak ..??
aku mule laa bermonolog cm dlm cite indon .



kenape laa klu ak plan sume mesti ta jadikk ! geramnyee ! penat taw berangan2 :( tell me why ? why ? ergghh . perasaan ta menentu .

beginilahh ghopenyeee :(


dr situ ak mule pikir , ade HIKMAH di sebalik setiap kejadian ! mungkin kami nek keta
akan terjadi something . anything can happen . jd kawankawan :) , # ingat , setiap kejadian ade hikmah disebaliknye :P

so , tibetibe ak rase semngat na pegi ! ak pon berusaha bgtw membe2 kesygn xley nek keta . sume cm kecewa . but they understand . ak ajak nek bas . ade y nak ade y ta nak . hmmh .
sedeyh aku .. penat aku msg kat sepuluh org . y org manjong dok tanya2 bile na sampai ,
bpe org , nek ape ,,, serabott handphone aku . ketensionan yerh ketika itu . dok mesej2 ..


THURSDAY

last2 , malin aku dan suhaili tiba di medan kidd . aliaa y dri mula na pi ta pi teross . xpe lahh :( lima hal plak medan kid ih . haiyyaa . jam pukol satu . nak nek bas pukol satu , tp sume terhegeh2 lembab . kene nek bs kol dua .

suhaili : cik dimana ye na beli tiket ke manjong ?
encikipohtepeng : oh , hujung sekali dek :)
suhaili : terima kaseh ye .


menuju ke kaunter tiket ipoh k.kangsar ~~~~

malin : sye nak beli tiket ke manjong
encikipohk.k : tggu disini dek . beli tiket dlm bas . pukul dua . ( ta senyum )
malin : alamak ! kene tggu sejam . huh !

kami pun menuggu ~~~ tett .. 2.15


alin : weh , xde bas pun . pentipuu betul lahh org ih . biaq btoi .
suhaili : tah .
malin : da la sumenye ta penah naek bas g manjung der . susah la cni .

TUTTT .. TUTT .. hndphne bunyik . ( bkn bunyi sebenar )

sab : weh , korg da betolak belum . ? lambatnyaa ...

alin : blom beb ! xde bas pon ! dye kte pukol dua .
sab : korg kt ne ? medan kid ke ? bas manjung bkn kat ctu ! kat seblah shell tuh .
alin : ohhh . yaka .? ( terkedek2 jln pi kat shell )

sab : ya allah , risaunye aku korg . ( megade2 :D )

kami pun pergilahh berlari lari anak melintas .. meredah round about mcm org gile . susah gile nak lalu round about jln kaki . haisyy ! tetbe bas pulak nak hon2 . ak
u pon redah sambil jerit2 ! sje ngade2 hee :P . org sume pelik ape la budak2 kampung ihh . eih :P itu la ibarat rusa masuk rumah sendiri ! pepatah aku .

kami pun beli tiket kat situ rupenye . kene la amek tiket pukol tig
a . tunggu ag satu jam . aiseyhh . . haruu sunggoh .



beginilah naseb kami menanti dua jam sudaaa :(


lesson of the day :: na beli tiket manjung pi kat ngn kedai minyak yerh .
:: medan kidd , ce habaq jelas2 cne nk pegi ke destinsi . serabut meyhh .



to be continued . . .